James Horeca is een online platform waar de vraag naar personeel in de horeca samenkomt met de zoektocht naar interessante arbeidsplaatsen. In de praktijk betekent dit dat horecatoppers via dit platform hun weg naar een werkplek op een gaaf festival of ander event vinden. Andersom vindt de horeca efficiënt en flexibel werknemers met minder of veel ervaring die zich graag inzetten op hun event, in de kroeg of restaurant. Via deze weg kunnen de werknemers hun ervaring op verschillende locaties en soorten events verbreden, waarbij de horeca wordt voorzien van medewerkers gedurende een kortstondige piek. Een platform waar ook veel data wordt verzameld.

In de afgelopen jaren heeft James Horeca een landelijk werknemers- en werkgeversbestand opgebouwd. De regie ligt zowel bij de werkgever als de werknemer. Hierdoor ontstaat de matchmaking waar iedereen blij van wordt.

Het gehele proces verloopt via het platform en app van James Horeca, van de werving van horecatoppers tot en met het doorgeven van de werkinstructies. Een digitaal proces waarbij het gemak voor alle partijen voorop staat.

Veel data, weinig inzicht in data

Via de bestaande systemen wordt er ontzettend veel data opgeslagen. Dit gebeurt in de SQL-database. Van het aantal views tot het aantal reacties op een aangeboden horecadienst. De data is dus aanwezig, maar er was geen structuur in deze data. James Horeca had op dit punt geen compleet en helder beeld van wat zich er op het platform afspeelde.

De aanwezigheid van een bovengemiddelde hoeveelheid data is een goed vertrektrekpunt. Maar welke data is nuttig? En welke niet? En wat kun je uit deze data lezen en presenteren? Wat betekent dat? Welke inzichten haal je hieruit? De experts van Spectia Digital gaven antwoord.

Spectia Digital biedt oplossingen en inzicht

Spectia Digital werkt in multidisciplinaire teams samen met de opdrachtgever. In korte sprints worden heldere KPI’s vastgesteld en gerealiseerd. Voor James Horeca was inzicht in de fill-rate, verwachte en- gerealiseerde omzet per klant en medewerker, waardevol.

Deze KPI’s zijn geïntegreerd in een dashboard dat is aangepast aan de specifieke behoefte van James Horeca. Het dashboard biedt een overzicht van de prestaties van het bedrijf. Dit stelt het management instaat om adequaat te reageren op veranderingen. Waar nodig worden verbeteringen aangebracht. Bovendien kunnen de gegevens die via het dashboard worden verzameld, worden gebruikt om toekomstige beslissingen te ondersteunen. Dit helpt het bedrijf bij het opzetten van effectieve strategieën.

 

Ook inzicht krijgen over de data van uw organisatie? Neem dan contact met ons op!